fredag 1 juli 2011

Ett kärt återseende

Idag har vi haft besök. Min mammas jobbarkompis och väninna, Marianne, kom och hälsade på. Vi har inte setts på minst femton år men för något år sedan hittade Marianne mig på Facebook och på den vägen är det. Jättetrevligt!

Vi började med en storstilad fika. Förutom kakor som raskt slukades av Nike och hennes kusin Elvira bjöds en jordgubbstårta de luxe. Marianne hade med sig ingredienserna och Tomas fixade tårtan. Mums!

Sen pratade vi och hade trevligt och kom ikapp lite grann i alla fall och så blev vi till och med serverade canelloni som Tomas knåpat ihop inne i köket. Mums igen!

Imorgon är det stor kalasdag för först en fyraåring och sen en trettioåring så resten av kvällen har jag ägnat åt att sy klart en klänning till Nike. Vilket strul det har varit med den där klänningen, men nu är den nästan klart. En knapp ska sys i och sen ska jag pressa den också. Skönt att det är över, dels var det något fel på mönstret, dels gjorde jag ett par klantiga missar som renderade i massor av extraarbete = sprättning. Ja, ja, så är det ibland. Tror den blir fin i alla fall. Nike verkar nöjd. Den är ju rooooooooooooosa :-)

Inga kommentarer: