tisdag 12 juli 2011

Piggelin


Jag har verkligen haft en härlig eftermiddag och kväll. Medicinen gjorde att jag orkade hålla igång bra och jag märker på Nike hur mycket gladare hon också blir och vi har haft det riktigt kul och trevligt hela kvällen. Nu gick hon nyss och la sig utan knot.

Vi har dansat och målat och haft det allmänt trevligt. Dessutom hann jag sy klart mitt lite "hemliga" projekt. Eller ja, nästan. Kanske hinner jag klart ikväll eller annars imorgon. Sen fick jag ett ryck och torkade av kyl och frys. Med vänster arm dock, man vill ju inte utmana ödet. Jag tänkte att det var bäst att tala om det för hela världen också ifall det inte märktes på finishen.

Sommarpratartips förresten:

De fem senaste jag lyssnat på har varit lyssningsvärdiga allihop mer eller mindre. Det började med Sylvia Schwaag Serger. En tysk-amerikans-kinesisk-svenska som levt ett spännande liv. Fyra radioapor! Följdes av Sven Nylander. Lite halvljummet ändå, men inte bortkastad tid. Musiken var helt OK! Tre apor till Sven. Sedan Karin Broos som jag aldrig hört talas om tidigare. Men åh, vad jag tyckte om både henne och hennes program. Bitvis berörde det mig oerhört mycket. Missa-inte-kaliber på Karin Broos. Fem apor. Och sist ut på listan - Jonas Jonasson. Jag hade ingen aning om vem han var, men det var visst han som skrivit succén om hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Han var väldigt rolig och det var intressant lyssning hela vägen, så pass att jag tog tag i att läsa om den där hundraåringen. Och den är faktiskt lika rolig som sin författare! Fem apor!

Inga kommentarer: