tisdag 12 juli 2011

Smärtfri!


Min arm har krånglat rejält de senaste dagarna. Jag har haft ondare än förut och känt mig avdomnad och kraftlös. Försökte få förnyat recept på morfin igår från doktorn på onkologen men han måste glömt bort mig i stressen så idag testade jag att ringa igen och det var vrållång väntetid i telefon så jag tänkte va f-n och ringde VC istället så kunde de få plocka bort mina självupplösande stygn som inte ville lösa upp sig också. 20 minuter innan jag blev uppringd och en tid 2 och en halv timme senare. Ja, OK sjuksköterskan tyckte nog inte egentligen att jag skulle till läkaren där eftersom jag hör till onkologen men det verkar onekligen som om de är superchokade på onkologen så då var det väl bättre att gå till VC när det enda jag behövde var lite medicinpåfyllning och kanske några ord om min teori om nerv-i-kläm kanske var att vara på rätt spår. Men en tid fick jag.

Så idag styrde vi kosan mot vårdcentralen, jag, Tomas och Nike. Nike är alltid nöjd med att vara där, hon lekte i deras fina lekväntrum nästan hela tiden. Doktorn trodde nog på nån nerv han också, och det finns finfina mediciner mot sånt men han ville inte skriva ut det om det skulle påverka cancermedicinerna. Så han körde på säkra kort - morfin och kortison. Bra så. Nu njuter jag av att vara mer eller mindre smärtfri för första gången på flera dagar. Härligt! Fick massor av energi av att kunna röra mig obehindrat utan att ha ont.

Sen in till distriktssköterskan för att ta bort de där stygnen. Nike hängde med för att beskåda det hela. Blir inte den ungen sjuksköterska eller läkare vet jag inte riktigt vad. MYCKET intressant var det hela. Fast sen när hon kom hem sa hon att hon skulle bli veterinär. Ja det är väl inte så stor skillnad mer än patienterna hos människo-doktorn klagar mer verbalt...

Kolla mina fina stockrosor förresten! De frösår sig snällt i rabatten och verkar trivas i en jord som är torr, grund och näringsfattig. Snälla blommor, såna gillar jag.

Inga kommentarer: