fredag 15 juli 2011

Tadaaaaaa!


Nu kan jag på riktigt avslöja hela härligheten jag sytt på de senaste dagarna. Eller, ja, det är svårt att få plats med ett stooooort och fint lapptäcke på en bild. Det här är väl i alla fall halva, fint va?

Lapptäcket kommer från Oddbirds och levereras i en påse som alltså innehåller materialet och sen är det Do It Yourself som gäller. Kul idé!

Snälla fina Cia har skickat det till mig, Cia säljer Oddbirds grejer och andra fina (färdiga :-)) inredningsprylar i sin butik. Ja, jag vet Cia att du skrev att du inte skickade de fina sakerna i reklamsyfte eller så, men jag tänker ändå göra lite reklam för din butik för jag tycker du säljer så fina saker så det är mig ett sant nöje att presentera Cias butik! Jag fick grejer till att göra tygbroscher också, jag har börjat men än finns inget klart. Ska nog sätta mig nu en stund och se om jag kan knåpa lite.

Hade en väldigt trevlig dag igår, kände mig stark och mådde bra, hade massor av ork. Tack medicin. Igen. Städade först Nikes sovrum och sen hennes lekrum. Nike blev så glad så glad, och ville till och med sova i sitt sovrum i natt, hon som alltid vill sova hos oss annars. Och där sov hon hela natten, vaknade inte förrän halv åtta imorse!

Framåt kvällningen fick vi besök av Jenny med familj. Vi åt raclette, invigning av det fyndade raclettejärnet, och hade trevligt. Ungarna lekte i trädgården, i lekparken och lite inne. Ett helt rövarband på fem kids körde hårt (ett grannbarn anslöt också). Kul och skön kväll även om det blev lite kyligt så vi fick gå in. Racletten var god, sist jag åt det måste varit när jag hälsade på min faster när jag och ett par kompisar tågluffade för 23 år sedan...

Jo, det där med tyger igen. Tänk vad jag har fått fina tyger, inte bara ett helt lapptäcke av Cia, utan massor av tyger av Cattis och tyger och annat fint (ett färdigt lapptäcke till och med!) av Anna! Och ytterligare en Anna som skickade massor av fina pysselgrejer! Varje gång jag ser grejerna eller använder något av det blir jag så glad!

Inga kommentarer: