lördag 24 september 2011

Äntligen!

Barbiedockornas garderob är färdig! Äntligen kan de hänga upp sina tjusiga klänningar! Jag gjorde en garderob av en skokartong, sprejad med guldfärg på insidan och blommigt papper klistrat utanpå. Ett draperi av en bit spetsgardin fick det bli, klädstången är en grillpinne och galgarna har jag gjort själv av lite tjockare ståltråd. Nån belysning borde garderoben ha också, jag har en liten idé...

Vi har gjort annat idag också. Först var det simskola. Nike vågade kliva ner i bassängen ganska snabbt och det gick hyfsat resten av tiden också. Små små myrsimtag ;.).

Sen skjutsade i Nike till kalas på Busiz i Nyköping. Fast först hann vi med ett besök på Öppen Hand, jag köpte lite garn och en ram och Nike slog till på en jättestor magnet för en tia. Medan Nike lekte järnet var Tomas och jag på Rusta och handlade lite nödvändiga grejer. Min turkosa glassamling är nu utökad med en väldigt vacker lysande grej:


Ja, vem behöver inte en sådan?

Sen återvände vi till Busiz och häckade där i en och en halv timme. Vilken ljudvolym... det var hyfsat skönt att sätta sig i bilen och rulla hemåt. Jag somnade och sov nästan hela vägen hem. Det har varit en ganska slitig helg och än är den inte slut!

Inga kommentarer: