tisdag 6 september 2011

Det drar ihop sig

Läkarbesök imorgon. Den här gången var det så länge sen att en del kan ha hänt. Har ju varit bortskämd med att träffa doktorn var tredje vecka under den tid jag varit med i Emilia-studien, men när jag inte fick vara med längre, eftersom medicinen jag fick inte fungerade längre, återick jag till vanliga rutiner, dvs att träffa doktorn ungefär var tredje månad istället.

Dessutom har någon missat med tidsbokningen den här gången så jag får träffa läkaren senare än jag egentligen skulle gjort och en annan doktor än den jag brukar träffa, eftersom det var helt fullt hos honom. Det ska nog gå, men det är lite jobbigt att förklara saker från början för nya människor, även om han såklart ser vad som står i journalen...

Tycker att jag mår ganska bra just nu, men hudmetastaserna på högra bröstet/armhålan håller sig inte riktigt på mattan så mycket som jag önskar att de gjorde. Kanske får jag byta medicin igen, jag vet inte. Annars mår jag som sagt rätt OK, dock lite trött och både trötthet och metastaser som inte minskar kan väl tyda på att även Taxotere kanske slutat fungera. Hoppas inte. Nåja, det finns ju ett gäng mediciner kvar att testa, men för varje som slutar fungera minskar antalet som är kvar... såklart.

Det blir mycket grubblande på sånt här dagarna före ett läkarbesök. Känner mig sur och retlig, inte bara av smärtan från armen utan även av detta.

Bra är i alla fall att ögondropparna jag köpte funkar finfint! Nu efter en veckas behandling är jag inte alls svullen, tar en dos på kvällen och en på morgonen, det verkar räcka.

Inga kommentarer: