torsdag 22 september 2011

En bra dag

Idag har jag haft en riktigt bra dag. Började med att Nike var mycket exalterad. Tandfén hade ju varit här och lagt en guldpeng i ett glas! Fantastiskt! Sen följde frukost och promenad till dagmamman. Idag skulle alla barn ut i skogen och roa sig, jag slog följe en liten bit.

Hem för lite småfix och vid elva kom pappa och hämtade mig och så blev det lunch på Björnlunda Bykrog. Sen vidare till stallet och häst-tajm. En väldigt lerig Lina blev mindre lerig och sen blev det en stunds ridning. Det gick jättebra idag! Känns som om vi kommer bättre och bättre överens för varje gång jag och fina hästen. Idag funkade det klockrent med galoppen, vet inte om hon inte förstått eller om hon retats lite med mig och vägrat. Idag var hon i alla fall helt med på noterna och jag tjoade glatt när vi äntligen flög fram snabbare än vinden :-). Extra endorfinpåslag där tror jag bestämt!

Tomas hade köpt massor av kantareller och grönsakslådan kom idag, så skafferiet är fullt av nyttiga godsaker.

Inga kommentarer: