lördag 3 september 2011

En dag på stan

Igår hade Nike och jag en dag på stan i Nyköping. Efter en rensning i den unga damens garderober konstaterade vi att där fanns det inte mycket i rätt storlek kvar inför höst och vinter så det var bara att ta tag i det och skaffa nytt. 2 par jeans, 6 långärmade tröjor, 2 baddräkter, 1 bikini, 1 nattlinne, 2 pyjamasar, 10 par strumpor, 1 par tunna yllesockor, 9 par trosor, 1 tjocktröja, 1 kjol, 1 mössa och 1 regnställ senare var vi klara. Tack och lov.

Vi hann fika också. Tre gånger faktiskt. På det stora hela gick hela shoppingrundan riktigt bra, det är min ork som tryter bara så ja, det VAR jobbigt även om Nike uppförde sig exemplariskt och var väldigt lätt att ha med sig nästan hela tiden.

När Tomas slutat jobbet möttes vi upp och åkte till Hööks. Jag köpte mig ett par ridbyxor och både Nike och jag fick handskar. Ja just det, vi köpte faktiskt regnstället på Citygross, inte under vår tur på stan...

Det var den dagen det. Slitsam men ganska trevlig. Nu hoppas jag att hon klarar sig i vinter med det klädförrådet... :D

Inga kommentarer: