söndag 4 september 2011

Ridtur i skogen

Imorse skulle jag för första gången fixa och rida hästen utan hjälp av Mia som är hennes ägare. Hon har varit praktiskt och moraliskt stöd hittills, men idag var det dags att klippa navelsträngen. Jag har fortfarande inte kommit på något som gick på heltok så jag kom nog ihåg allt. När vi kom upp till stallet visade det sig att ägarna till gården hade haft bröllop och det stod bilar på hela ridbanan som också tjänstgör som parkeringplats, fast det brukar inte vara SÅ  många bilar som idag. Jag fann ingen annan råd än att rida ut i skogen en sväng, och det var väl tur för det var jättemysigt. Skogen var väl lite att ta i, jag red på en liten grusväg bakom golfbanan närmare bestämt :-). Lina var lite skeptiskt inställd till alla konstigheter inne i skogen, stora svampar och glänsande vattenpölar, men fick hon bara närma sig lite försiktigt och titta gick det hur bra som helst... men när vi vände hem igen var hon gladare än när vi red ut, helt klart :-).

Sen tillbaka till stallet och fixa iordning Lina igen, hennes kompis i hagen var SÅ lycklig när hon återvände :-). Själv mår jag som vanligt toppenbra efter en tur på hästryggen, både i kropp och själ!

Inga kommentarer: