onsdag 7 september 2011

Lång dag

Har haft en lång dag idag, strax dags att sova. Orkar inte ens tänka på sjukhus och läkarbesök och mediciner och blodprov, så jag skriver om det imorgon eller så istället. Nu blir det matblogg. Idag har jag lagat en sjuttiotalsklassiker, nämligen kreolskans gryta. Lättlagat och riktigt gott. Eftersom jag köpt en ny iPhone idag var jag ju tvungen att föreviga matlagningen med denna. Nu får ni se hur man gör. Jättespännande va? Först steker man den starka korven. Jag hittade inget annat än vanlig Scan Chorizo i affären så den här var rätt icke-stark. Men det fick duga.


Jaha, titta här då, jag kan steka kyckling också! För så blev det idag. Fläskköttet byttes ut mot kyckling. Det funkade finfint.


Så slänger man ner allt i samma gryta, det brynta köttet och korven, gurkor, syltlökar, paprika, oliver, kryddor och grädde.

Och sen är det bara stöket kvar. Det tråkiga. Ja just det, äta maten också... nån belöning ska man väl ha.


Det var dagens (veckans/månadens och kanske ÅRETS) matblogg det.

Inga kommentarer: