fredag 14 oktober 2011

Är det inte ena är det nåt annat skit


Igår hade vi en minst sagt intensiv dag i den här familjen. Det började med att Tomas var hos distriktssköterskan för att ta ett blodtryck. Dels hade hans bror nyligen hamnat på sjukhus på grund av högt blodtryck och bett Tomas gå och kolla sitt. Blodtrycket visade sig vara lite väl högt och sköterskan fixade en läkartid till eftermiddagen för att "ta lite prover". Så långt var allt lugnt. Tomas åkte till jobbet och Nike och jag åkte med för att fixa lite grejer, bland annat skulle jag hämta mitt pass (klart på två dagar!). Sen hängde vi lite på stan jag och Nike, fikade, uträttade några ärenden, åt lunch och sen knallade vi upp till biblioteket där vi aldrig varit förut. Jättefint var det med stort lekrum som Nike gillade. Själv lånade jag en virkbok och en bok om tvåändsstickning. Nike ville låna en bok om hästar och ridning.

Sen åkte vi med Tomas hem när han skulle tillbaka till läkaren. Läkarbesöket och provtagningen skulle ta en timme ungefär och när den tiden hade gått ringde Tomas och berättade att han skulle in till Nyköpings lasarett. I ambulans. Gah! Nu var det väl inte akututryckning i och för sig, men det kändes så där lagom kul... men lika bra att han blev uppkollad ordentligt eftersom han känt lite stickningar i bröstet. Hemma satt jag som på nålar medan han kollades upp ordentligt. Ingen akut fara visade det sig vara, hjärtat såg friskt och fint ut, och nu ska de luska vidare i vad det är som orsakar symtomen. Säkert får han väl nån hjälp med blodtrycket också. Det var skönt när han kom hem i alla fall, väldigt skönt.

Under tiden bakade jag surdegsbröd. Sjuk man eller inte, degen var klar att bakas. Jättegott blev det, men jag fuskade och slängde i jäst....

Inga kommentarer: