söndag 16 oktober 2011

Solig oktoberhelg


Så kom och gick helgen. Som vanligt. Helgerna är intensiva men oftast ganska mysiga. På lördag förmiddag är det simskola för Nike som gäller. Sen snabbt hem för att äta lunch. Igår var det dags för premiärtur på Lina i nya stallet. Det blev en liten kort vända på grusväg. Lina ville helst gå hem direkt men en liten stund blev det i alla fall. Ska bli kul att rida ut i skogen när älgjakten är över :-).

Idag var vi hemma och skrotade mest hela dagen. Jag fixade kalaskort, för snart är det dags igen. Ibland förbannar jag min förmåga att komma på JÄTTEBRA pysselidéer. Som att jag ska göra egna kalaskort till exempel. Det tog en stund fast de inte blev särskilt avancerade. Men nu är de klara i alla fall och de blev fina. Bara utdelningen kvar, får bli en runda på byn imorgon.

Söndag eftermiddag är det Nike som rider, så mycket stallhäng har det blivit i helgen. Hon är faktiskt riktigt duktig tycker jag, hon är ändå bara knappt fem år gammal men väldigt orädd och rent allmänt nöjd med livet när hon får sitta på en hästrygg. Det är mammas flicka det.

Inga kommentarer: