måndag 10 oktober 2011

Piller piller piller

Inte trodde jag att jag en dag skulle komma att glädja mig åt en ny fin snygg dosett! Men det gör jag idag, köpte den här fina färgglatt randiga som heter Medidos och kommer från örebroföretaget Medix. Det snälla landstinget har givit mig två dosetter men inte så fina som denna. Och inte så smarta heller för den delen. 140 kr kostade den och jag köpte den på Vårdapoteket. Ja en bra sak i alla fall med avregleringen av apoteksmonopolet. Plötsligt finns det snygga grejer på apoteket. Det kanske inte låter så himla märkvärdigt, men för mig betyder det en hel del att kunna ha en snygg dosett i väskan istället för en tråkig.

Jag var alltså på lasarettet idag för att träffa doktorn. Allt gick bra och nu ska det förbli bra tycker jag så jag kommer iväg till New York i november. Det hänger lite på vad röntgen visar. Jag ska strålas också, för att hudmetastaserna ska torka ut och inte besvära mig så mycket. De kommer inte att försvinna men de kommer krympa och besvären minska. Det blir skoj att åka till Eskilstuna varje dag i 10-15 dagar... inte. Men det måste göras, så är det bara.

Nu - dags för matlagning.

Inga kommentarer: