fredag 13 januari 2012

Vasa?

Jag slutade plötsligt höra på vänsterörat. Vaxpropp kändes det som och jag ringde och bokade tid på VC för urspolning. Idag på förmiddagen var jag där, men det visade sig att det var nån sorts svullnad i hörselgången istället. Kan vara en vaxpropp också men det gick inte att se, så svullet var det. Jag blev hemskickad med nån sorts spännande örondroppar och dövheten i behåll. Nåja, jag är inte helt döv. Det går att mecka lite och få det att släppa en stund i alla fall. Nej, jag petar inte i örat eller nåt annat dumt, jag masserar på utsidan av käken nära örat och trycker lite så kan det släppa med lite enträgenhet. Undrar om detta är nån sort konstig biverkning av nån medicin eller av strålningen? Skulle inte förvåna mig. Ingenting förvånar mig längre.

Sen hem igen, Jenny skulle komma på lunch och jag hade bestämt mig för kycklingrulader. Kan det ha varit både ordet "billig" och "fest" i samma mening som tilltalade mig tro? Kanske. Hur som helst blev det väldigt gott. Jag gjorde ärterna också, en sallad och så bulgur. Det blev bra och gick lätt och snabbt att laga. Trevligt hade vi också.

Resten av dagen har jag inte gjort så mycket. Jo en fågelmatare! Tänkte att fåglarna skulle få de sista, lite halvtrista julnötterna och det behövdes något att lägga dem i. Vi får väl se om de hittar dit. Jag satte dit en sittpinne också ifall ni undrar. Känner mig väldigt nöjd med min buljongasks nya liv, även om det lär bli kort.

Annars känner jag mig möjligen lite piggare. Har inte varit superakut trött idag och det känns som om jag har lite högre energinivå ändå.

Inga kommentarer: