måndag 6 februari 2012

Och så var det den där sagan

Jag är ju som sagt lite torsk på Pinterest nu. Vilket har lett mig till Auktionsverket, Bukowskis, Lauritz och Metropol. Vilka fantastiska saker det finns att köpa där! Ofta inte särskilt dyrt, kvalitetsmöbler för billiga pengar. Så råkade jag ramla in på "Fashion"-auktionen. Ja, där man bjuder på märkeskläder, skor och väskor.


Jag har ju lite svårt att fatta att någon vill betala 200 000 för en väska. Hermès eller inte. Handgjord eller inte. Unik eller inte. 200 000! Jag måste nog säga att det är knäppt bara. Blir inte ens särskilt upprörd eftersom det bara är totalknasigt att betala så mycket för en väska om ni frågar mig. Dessutom tycker jag inte att den är särskilt snygg men det kanske jag borde tycka? Ja, vad var det ingen den hette den där sagan..? Ni minns förstås :-)

PS. Jag tycker att det är lika konstigt att köpa dyra teve eller stereoapparater. Eller kläder. Eller dyra bilar. Det kanske är jag som är lite trög men näe... jag förstårt bara inte :-)

Inga kommentarer: