tisdag 7 februari 2012

Tokigheter


Jag kikade på Elisabeth och hennes familj på Kanal5Play. De var med i Sofias änglar och fick nya fina sovrum till alla tre killarna. Jag är nog kanske lite ambivalent när det gäller såna snyftiga program, sitter och smyggråter i min ensamhet, men det är också härligt att se en familj som verkligen behövt den där konkreta hjälpen få den. Det var så kul att se Elisabeth och hennes fina familj och hur bra de fick det.

Intressanta råd som dyker upp i en bloggares kommentarsfält på såna där inlägg. De flesta tackar för ett bra program och skriver några peppande ord. Men andra är lite kollrigare. Nån säger sig kunna bota obotlig cancer med blåbär. Nån annan med marijuana. En tredje med att tänka positivt och inte fokusera så mycket på sjukdomen. En fjärde tipsar om kollodialt silver. Ja tänk om det vore så enkelt. Ro hit med blåbären vetja! För ett tag sen läste jag förresten att det var jättefarligt med vaccinet mot HPV-viruset eftersom det är aluminium i och det går upp i hjärnan. Det är ju bara det att varje cancerpatient med hjärnmetastaser vet att hjärnan är stängd och låst för mediciner på grund av att den känsliga hjärnan ska skyddas mot otäckheter genom "blod- hjärnbarriären". Så nä, det där aluminiumet kommer inte in i hjärnan. Om det bara vore så väl...

Ursäkta att jag hemfaller i bitterhet, men ibland när jag läser konstiga "goda" råd som är helt bisarra radade på varandra blir jag lite lätt irriterad. Säkert har människan som skrivit dit dem gjort det i all välmening men näe.... lite måste man väl tänka till också. Lite?

Inga kommentarer: