lördag 4 februari 2012

Schlagergalning

Nike har haft en toppendag idag. Schlager! Med Sean Banan! Det blev precis så bra som hon tänkt sig tror jag, hon ordnade och fixade framför teven och bullade upp med kuddar och sköna filtar och såg till att vi hade det bra. Brasan var tänd och förväntningarna i topp! Sean Banan vann absolut Nikes tävling, det hade han väl i och för sig gjort redan innan han började skaka rumpan. Men lite konfunderad var den unga damen över en del saker som sas i programmets mellanakt. "Mamma vad är en bögare?" "Vad är en fjölla?" Nåja, allt var i sin ordning konstaterade hon i alla fall när Sean petade näsan och kletade snoret på sin snygga jacka "Han gör som jag när jag har snorkråkor." Kanske lite mer på en femårings nivå. Det där med att killar blir kära i killar framstår som lite märkligt i Nikes värld, för det är rätt ont om bögpar i hennes liv tyvärr. Schlagern kanske kan hjälpa henne att bli lite mer vidsynt, bara tioöringen trillar ner och hon slutar fokusera på snorkråkor så...

Min feber försvann också så det var väl tur att jag inte åkte in till akuten ändå :-).

Inga kommentarer: