tisdag 20 mars 2012

Nu kommer skatteåterbäringen

Ni har väl inte missat att det nu går att logga in på www.skatteverket.se och deklarera och därmed också se hur mycket det blir i kvarskatt eller återbäring. Själv får jag några tusenlappar tillbaka i alla fall. Kunde varit värre :-).

ASIH har varit här nu på morgonen och plåstrat om mig. Meningen var att de skulle tagit blodprov och de gjorde tre tappra försökt men det var lönlöst. Venerna ville inte släppa ifrån sig något blod. Åh vad det är bökigt med mina vener som jag återigen måste använda eftersom porten krånglar och inte vill backa = alltså samma sak med den, den lämnar inte ifrån sig något. Däremot fungerar den finfint för behandlingar, kontrastvätska och annat som rinner in genom den. Nu försökte jag ringa till onkologmottagningen och höra om det funkar om jag går till lab innan jag kommer till dem på torsdag när jag ska ha nästa behandling. Eller om det kanske är bättre att jag åker in till Gnesta imorgon bitti men jag vette fasen hur jag ska kunna få det beskedet i tid eftersom jag skulle bli uppringd 09.20 imorgon först och jag behöver vara på VC tidigt om proverna ska hinna till sjukhuset... får väl chansa på lab på torsdag helt enkelt, det har gått bra förut. De kan också sticka i fingertoppen, vilket brukar vara det som funkar bäst.

Annars mår jag riktigt bra. Det är magen och aptiten som är lite sisådär. Igår spydde jag. Men annars känner jag mig piggare och starkare än på länge.

Jag har stickat några robotar också. Tanken är att det ska bli en hel robotsläkt.

Inga kommentarer: