tisdag 29 maj 2012

Åh jag blir så arg!

Läser på Elisabeths blogg om alla missunnsamma kommentarer hon fått. Alltså, hur i hela helvetet är man funtad om man måste sparka på en dödssjuk människa och anklaga henne för girighet och tiggeri? Hur i....??? Jag kan verkligen inte förstå det, det är så enormt stört att sitta och reta upp sig på att ett barn med en dödssjuk mamma får en säng av ett företag.

På senare tid har jag fått så mycket energi av alla som vill hjälpa till med familjehelgen, både praktiskt och ekonomiskt. Men så dyker såna här ålbeten upp och jag tappar lite hoppet om mänskligheten igen. Jag som nånstans där tänkte att människan ÄR god. På riktigt. Ja, ja, de flesta i alla fall är goda...

Jag kan bara inte stå ut med att det finns såna jävla idiotpuckomänniskor. Även om de är få. Egentligen. Jag vill veta vilka de är och sen ta den ena och banka på den andra. Ungefär.

Vad är man för sorts person om man beter sig så här? Jag har själv klarat mig rätt bra hittills i alla fall. Frånsett en del knäppa kommentarer från damen i Luleå som sedan skyllde på IT-teknikerna :). Ja och så den där stollan från Linköping som ibland retar upp sig så till den milda grad att hon inte kan hålla fingrarna i styr. Men det är mestadels lugnt, å andra sidan har jag ju inte haft fräckheten att varken få en säng eller vara med i Sofias änglar. Herregud, skampålen direkt för TIGGERI om man har den fräckheten.

Dock fick jag en rehabhelg betald av tidningen Amelia, den jag var på i höstas. Och jag har sjukresor. Och frikort. Och medicinerna får jag av ASIH utan att det kostar mig något.

Men om jag fick byta, skulle jag direkt byta all denna FANTASTISKA lyx mot att få vara frisk. Att få leva tills jag blev gammal, få se mina barn bli vuxna och få egna barn. Att få bli pensionär efter att ha jobbat och slitit och försökt få det där livspusslet att gå ihop, stressa till dagis och skola, pendla i regn och rusk, betala räkningar, somna framför teven på fredagkvällen, gnälla över tråkiga chefer, fundera på om vi skulle installera en luftvärmepump och allt det där andra som är livet.

Varsågoda era sura jävla bittra kärringar, ni får all mitt livs lyx i form av sjukresor och allt det där mot att få ha ett LIV. Ni är så jävla lyckligt lottade och ändå sitter ni bakom datorn och trakasserar människor som inte haft turen i livet att vara friska. Ni är patetiska små kryp. Ta era bittra inlägg och stoppa upp dem där solen aldrig skiner. Ni vet preciiiiiiis var.

Elisabeth, stå på dig! Det är dem det är fel på, inte dig.


Inga kommentarer: