fredag 29 juni 2012

Äventyr minsann

Jag är inte lantis ända in i själen, lika bra att erkänna det. För det mesta trivs jag bra här i Björnlunda, men med jämna mellanrum blir jag svårt lappsjuk och måste här ifrån. Just nu har jag en sån period. Jag står liksom inte ut helt enkelt! Därför tog jag i tisdags med mig Nike till storstan. Vi tog regionaltåget till Centralen och promenerade en ganska bra bit (för mig i alla fall) till Mollys jobb. Där hängde vi lite i baren minsann, Molly och jag delade på en flaska öl och sen åt Nike och jag köttbullar och Molly råbiff. Sen sov vi hos Molly i Gubbängen.

På onsdagen fixade super-Molly nybakta scones till frukost och så fixade hon en smarrig matsäck, sen gav vi oss iväg mot Skansen. Nike hade först önskat sig att gå på Junibacken, men när hon fattade att på Skansen finns det inte bara djur att titta på utan både karuseller och ponnyridning så ändrade hon sig. Och så slapp vi den trängseln :). På Skansen var det också rätt mycket folk, men det blir ju aldrig jobbigt-trångt där.

Sen våldgästade vi min syrra och hennes man. Satt uppe och gaggade lite och sen åt vi frukost i solen på deras fina balkong. Nike tyckte det var lite trist eftersom hennes kusiner inte var hemma.

Vidare sen mot Nyköping. Dags för mig att ta antihormonsprutorna igen. Aj vad ont det gjorde den här gången! Förra gången kändes det inte alls, nu gjorde den ena sprutan svinont. Sen togs en del prover, jag tror det var lever, njure och trombocyter.

Trodde jag skulle vara jättetrött och ond i kroppen efter Skansenturen, jag gick ju en bra bit, även om jag vilade en del också, men faktiskt inte. Det verkar som om värme och rörelse gör min knakiga, stela kropp glad. Det är svårt bara att börja röra på sig ordentligt när kroppen bara skriker "NEJ GÖR DET INTE LÅT MIG VILA!!!!"

Inga kommentarer: