måndag 23 juli 2012

Och jag som hade bestämt mig

För ett par veckor sedan bestämde jag mig för att blogga varje dag. Med bilder och djupa och intressanta texter. Av detta blev det... pannkaka! Fast å andra sidan finns det ju annat att göra när det är sommar och Tomas har semester än att sitta vid datorn, så det blir helt enkelt inte så värst mycket datortid för tillfället. Just nu är Tomas ute på sin hurtbullepromenad och Nike är hos en kompis så plötsligt fann jag mig sittande framför skärmen på min kära Macbook.

Poolen står på baksidan av huset och lockar gatans alla ungar till bad och skoj. Vattnet är garanterat svalkande, runt 20 grader om man har tur och det är en solig dag. rensar ogräs, tar lite i taget och försöker att inte råka peta på de vedervärdigt äckliga mördarsniglarna, urk! Tomas börjar snart jobba igen och Nike går sitt livs allra sista veckor hos dagmammorna innan det är dags för skolan i augusti. Idag låg hon i sängen och grät över att hon aldrig skulle få träffa sin dagmamma igen. Som om det vore möjligt i den här lilla byn. När det blir vardag igen hinner jag kanske blogga mer.

Annars mår jag helt OK, att vara utan cytostatika är skönt för kroppen kan jag säga.

Inga kommentarer: