fredag 3 augusti 2012

Augusti redan?


Att det ska gå så fort varje år, man hänger aldrig med, i alla fall inte jag. Det är redan den tredje augusti och sommaren som aldrig riktigt kommit igång lider mot sitt slut. Tomas har börjat jobba igen och Nike har gått lite sporadiskt hos dagmamman den här veckan, bara två veckor kvar hos dagmammorna, sen är det dags för förskoleklass. 

I tisdags var vi på Gröna Lund. Det var en pärs. Dagen efter låg jag däckad i soffan pga svår överansträngning. Nej, gamla kärringar ska inte åka kvastar och lyktor eller ens gå i lustiga hus. Kvasten var för övrigt en nära döden-upplevelse. Ja, Lyktan också för den delen. Lustiga huset kunde väl gå an men det är ju inte direkt anpassat för skruttiga kroppar som min, så även det blev en prövning men mest för att det var rätt jobbigt. Men kul var det i alla fall! Ungarna var helt överlyckliga i många många timmar och bara det är ju värt ett besök. Nike och hennes ett år äldre kusin Elvira röjde verkligen loss och åkte som galningar utan rädsla. Den något äldre kusinen Tea är med ålderns rätt lite mer förståndig och håller sig borta från de värsta åkattraktionerna, som Kättingflygaren som ni ser på filmen ovanför. Det var lite fel ljus att filma i men man kan om man tittar noga se de små galningarna sittandes tillsammans på en dubbelgunga, Nike har en synnerligen orange tröja på sig. 

Sen kollade vi in Dundertåget som min syrra och hennes man, som annars oftast återfinns i Paatos, spelar lite med. Det var rockigt värre. 

Annars mår jag sådär. Har ganska mycket ont i armen och behöver smärtstillande igen, men såret är snart läkt och jag hoppas att det åtminstone tar bort en liten del av smärtan. Jag verkar dessutom ha fått rejält med biverkningar av hormonsprutan jag får. Illamående, huvudvärk, kass mage, utslag... Ingen cytostatika har farit så illa fram med mig som denna medicin. Nåja, snart ska jag nog slippa den och kanske får jag återgå till FEC igen, så jag mår lite bättre :-D. Ska nog få min sista spruta nästa vecka, och sen träffa läkaren i början av september och få veta vad nästa behandlingsrunda kommer att innebära. 

Inga kommentarer: