söndag 12 augusti 2012

Ont!

Åh så kul jag har det. Inte. Jag har haft så ont i både benet och armen. Troligen av nån metastas som sitter i ryggraden. Har aldrig haft problem med morfinet förut men NU minsann. Jag spyr och sover om vartannat. Först testade jag vanligt morfin. Kräka. Sen dolcontin (långtidsverkande). Kräka. Sen gav jag upp. Kände att allt bara var så jävla skitjobbigt och imorse kunde jag bara gråta. Då tog Tomas tag i saken och ringde ASIH, så en av de underbara syrrorna där kom och gav mig en morfinspruta i låret. Sen blev jag glad. Alltså, ja inte morfinglad utan bara jag-har-inte-ont-glad ;-). Ni behöver icke oroa er för knarkorgier i det spenatska hemmet. Hurra hurra för världens bästa Tomas idag förresten! Jag har varit en ynklig fru idag och inte skämt bort födelsedagsbarnet som jag borde gjort, men han ser lite nöjd ut ändå, trots att han själv fick fixa sina presenter, alla utom en mössa jag stickat.

Dessutom har vi fått en ny inneboende här, det är gladiatorn Lion som ser ut som ovan. Hon tränar stenhårt på motionscykeln nere i källaren, glatt sjungandes på "Stockholm i mitt hjääääääääääärta". Ja. Det är sant. Teven fördärvar de unga.

Inga kommentarer: