onsdag 12 september 2012

Bästa dagen igår

Igår fick Nike vara hemma en extra dag efter den där märkliga kräkan som kom i söndags. Det var inget fel på henne, men det kändes som vi alla behövde landa lite i lugnet. Även om det här är saker som Nike inte förstår eller kan sätta ord på är det ju behov som finns hos henne. Vi fixade och grejade här, pysslade och ritade och tog det lugnt tillsammans bara hon och jag. På eftermiddagen dök även Molly upp så båda fina tjejerna var hemma hos sin mamma, hurra! Kan man ha det bättre än att ha hela familjen samlad?

Molly fixade dessutom världens godaste middag, en farligt god korvgryta. Molly var tvungen att åka hem på kvällen eftersom hon skulle operera sin fot idag, men det var så mysigt att ha henne här en stund i alla fall.

Jag mår så himla bra nu, rent fyskiskt också faktiskt, det är som om smärtor och annat skit minskar när man mår bättre mentalt. Pratade med forskningssjuksköterskan i Eskilstuna igår, doktorn satt och skrev remisser för glatta livet, för mina undersökningar. Ska inte börja oroa mig för att jag inte kommer med i undersökningen, jag SKA! Jag vill verkligen testa den där medicinen, NU! Inte sen när den är godkänd, då kanske det är för sent.

Försöker hinna virka så mycket som möjligt, jag har gjort några filurer, i oktober blir det nog något för alla smaker och alla pengar kommer gå till rosa bandet. Inte bara rosa, men en hel del, det hör ju på något sätt till. Just nu håller jag på med en rosa liten superhjälte till Nike.

Här hittar ni de alster jag bloggade om igår, kanske blir det lite mer amigurumiblogg senare idag, men vi får trevligt besök om några timmar så jag vet inte riktigt om det kommer hinnas med, i så fall blir det en annan dag :-)

Inga kommentarer: