lördag 8 september 2012

Slö helg här

Igår hade vi en riktigt fin dag, lite slitigt rent fysiskt men den gav energi och det brukar vara värt en viss ansträngning. Eller rättare sagt man får försöka hitta balansen mellan att fyllas av och tömmas av energi och se till att hamna på plus.

Pappa kom hit efter lunch och så åkte vi och hämtade Nike och hennes kompis Agnes när de slutade skolan. Sen vidare in till Gnesta för fika på Thekannan och inköp av en present till en av Nikes kompisar som har kalas i helgen. ASIH var här, pappa åkte hem, tjejerna lekte och lekte och lekte och lekte och hade hur kul som helst och sen kom Tomas hem och vi åt fläskfilé med kantarellsås och ris. Helt OK. Kändes som en riktigt mysig och skön dag när alla bara var nöjda med livet som det nu är.

Idag har jag och Nike planerat att baka kakor men nu har hon stuckit iväg till nån kompis så jag vet inte riktigt hur det blir med den planen. Vi hinner nog med.

Projekt rosa amigurumi i oktober är påbörjat förresten, inser att jag nog får köpa mer rosa garn redan på måndag, trots att jag fick ett stort paket på posten igår...

Ikväll blev vi trevligt nog bjudna på kräftskiva, men den orken finns inte riktigt hos nån av oss just nu, tyvärr, även om det hade varit jättetrevligt misstänker jag att det tagit knäcken på mig.

Inga kommentarer: