söndag 7 oktober 2012

Storstan!

Idag har vi förlustat oss minsann. Först en sväng i Skärholmen för lite inköp, sen hem till Molly för att titta på hennes nya lägenhet som var jättefin! Jäklar alltså vilken tur hon har haft den ungen, först ett förstahandskontrakt i Gubbängen som hon fick genom Bostad Stockholm, som hon sen bytte mot ett förstahandskontrakt vid Skanstull på en etta med kök. Inte många 23-åringar med det flaxet, helt lagligt också! Tur med ungdomskontrakt och sen tur med ett byte, jag är grymt glad för hennes skull. Nu har hon ju bara bott där i en vecka men det är redan fint och man ser att det kommer bli jättebra. Jag är väldans imponerad över att hon fått upp gardiner och allt dessutom! Hurra och grattis till lägenheten för hundrade gången, vi grattade med lite virkgrejer förstås, en halloween-girlang med häxor, spöken, döskallar och pumpor av det söta slaget och så blev det en Harry Potter också:

Nu hann jag inte riktigt med det jag hade tänkt, men Harrys kompisar kommer också att flytta in såklart.  Och ja, han har mantel och en halsduk i helt rätt färg också :-).

Molly hade fixat smarrig fika och vi stannade tills hennes lillasyster blev oregerlig. Det tog i och för sig inte så lång stund, hon var trött idag och sov skönt i bilen på vägen hem, sur över att hennes nyinköpta sminkuvudsmink inte fick packas upp förrän vi var hemma. Hon har så länge önskat sig ett sminkhuvud och när jag var hos Eva i Pelham i höstas köpte jag i alla fall ett frisyrhuvud eftersom jag var liiiiiiiite tveksam ändå till det där med smink till femåringar (jag drabbas ibland av svår politisk korrekthet ;-)), men jag borde förstått bättre. Inget kul utan kladdigt fult smink förstås. Det har tagits igen med råge idag kan jag säga, nu har jag förmodligen fördärvat ungen för all framtid ;-).

Det var väl kanske inte helt enkelt att ge sig ut en sån här utflykt, men det är skönt när man faktiskt får göra det. Björnlunda i all ära, men tja... lite dött är det allt här och jag ser ju inte så mycket annat heller. OK Nyköping, men med handen på hjärtat - det är inte riktigt samma tempo. Men jag skulle nog aldrig vilja flytta tillbaka till Stockholm ändå även om det vore möjligt. Så det får väl bli nån utflykt då och då, det är lagom. När man börjar fundera så är det inte så himla bökigt att ta sig till nån annan storstad härifrån heller, Göteborg, Malmö eller Köpenhamn, med tåget är man faktiskt där på några timmar. Särskilt Göteborg går ju tacknämligt snabbt, åker man X2000 går det fort och bekvämt, och har man möjlighet att boka i god tid blir det inte så himla dyrt heller.

Sen behövs förstås lite ork också, och där är vi inte just nu, men det hoppas jag kommer. Har varit lite dåligt med det idag, men jag tycker inte det är sämre idag i alla fall. Det till och med kvirrade lite i benen nyss, på det där sättet som jag tror är bra.

Nej, nu har jag inte tid med er längre, jag måste virka Hermione och Ron. Harry känner sig så ensam i storstan ;-)


Inga kommentarer: