onsdag 3 oktober 2012

Tanten är snällare nu

Måste vara enbensböjarna Arla tipsar mig om varje morgon. Inte.

Idag har jag fått hjälp med grejer här hemma av en duktig sjukgymnast och en lika duktig arbetsterapeut. Först fick jag min alldeles egna rullator. Sen en toastol, vilket i princip innebär handtag till toastolen, men sen visade det sig att toastolen var lite för låg så det ska till en förhöjningsdel på den också. I badrummet också en badbräda, vilket är en sorts bräda helt enkelt som ligger över badkaret och som jag kan sitta stadigt på. En badkarsmatta ska jag försöka skaka fram också. Snart ska jag få hit en säng som är höj- och sänkbar och lite sånt, samt har en avlastande madrass. Madrassen kanske inte riktigt behövs nu men helt plötsligt så är jag där och har ont i kroppen. Är ju ganska stel på morgonen redan nu, man blir så klart det när man rör sig så lite som jag. Det brukar i och för sig gå över efter en stund. Dessutom blir det nån sorts arbetsstol till mig, mest för att ha när man lagar mat och grejar, nån sorts variant av "skrivbordsstol" som man enkelt sänker och höjer efter behov. Och så skulle jag få en sån där tång att plocka upp grejer från golvet med. Magnet har den också och det passar mig perfekt förstås! Det sista jag fick idag var en "puff" som jag kan lägga upp mina svullna ben på. Jätteskönt!

Låg och sov så skönt på puffen idag och när jag vaknade fattade jag inte var Tomas och Nike var. Hade helt glömt bort att Nike skulle följa med en kompis hem eftersom Tomas fått ett möte senarelagt.Nu har jag fixat runt här lite och börjat planera det viktigaste - pimpningen av rullatorn. Oj oj oj vad garnifierad den ska bli.

När Tomas kom hem hade han med sig bästa presenten - träningsarmbandet till telefonen också. Tror det blir perfekt. Och så kan jag hänga den runt halsen när det passar bättre.

Jag borde vara tröttare idag tycker jag, men jag fick faktiskt rätt mycket energi av idag. Det hände ju något i alla fall. Så kul är mitt liv, att jag tycker det är roligt när jag får en toastol. Imorgon ska jag i alla fall till Nyköping en vända och få en snabb behandling, nu ska det inte ens ta en halvtimme har jag för mig. Men först kommer min snälle far hit med sushi, måste väl vara bästa bränslet för en rejäl dos härligt Gemzar tänker jag.

Inga kommentarer: