måndag 8 mars 2010

Internationella kvinnodagen

Idag hyllas kvinnor både här och där. Med all rätt, det finns många kvinnor som inte hyllas tillräckligt, trots att man borde.

Själv tänkte jag hemfalla åt skäll och gnäll. Sjuk, trött och sliten gör ingen människa glad - jag är inget undantag så jag skyller på det och gnäller för fullt på de kvinnor som inte klarar av att ha andra kvinnor i närheten, som genast ser konkurrens när en annan kvinna finns på spelplanen, som tar första bästa chans att hugga sina medkvinnor i ryggen. När män till varje pris håller andra män om ryggen gör kvinnor i regel tvärtom.

Skit är vad det är.

There's a special place in hell for women who don't help other women, var det väl Madeleine Albright som sa.

Jag hoppas nästan att det verkligen finns en sån plats.

1 kommentar:

Anna sa...

Ja usch vad trist med intriger och rygghugg! Men jag kan inte hålla med om att det är så i regel. Däremot förekommer det ju. Och varje gång det händer är det en gång för mycket. Vi borde hjälpa varandra istället, boosta varandras självförtroenden, uppmuntra så mycket det går, dra med varandra i roliga sammanhang och tipsa varandra om spännande jobb. Och så vidare. Där föregår du med gott exempel tycker jag. Kram!