torsdag 15 april 2010

En alldeles vanlig torsdag i april 2010

Pelargonsticklingarna har fått krukor. Tre olika sorter, varav två är doftpelargoner som doftar alldeles underbart.
I rabatten blommar krokusen. De sprider sig lite för varje år som går, men de gula verkar klart tuffare än de blå och vita.

Tomas åkte till Södertälje och införskaffade en finfin gungställning idag. Nike kunde knappt bärga sig tills den var ihopmonterad. Sen blev det gunga av! Vi har haft femton grader varmt idag, lite mulet var det stundtals men skönt ändå.

Sen kom Molly och hälsade på sin gamla mamma. Med sig hade hon en låda med godsaker från Lush. Majsigt värre!

Och här om dagen kom det ett paket i min brevlåda, från fina fina Isabella. Titta vilket fint armband jag fick! Och nallen på bilden under var det som levererade det hela, hur gullig som helst. Den får hänga tillsammans med Dr Feelgood över mig när jag sover.

Imorgon är det dags att sätta in venporten. Tillbringar nog större delen av dagen i nån sorts halvsovande halvdrogad koma men vi hörs när jag kvicknat till :-).

5 kommentarer:

Linda sa...

Vilka fina grejer du har fått!

Lycka till med venporten i morgon! Bedövningssprutan sticker till lite, men annars kändes det inte mycket att sätta in den. Det kommer gå fint! :-)

Kram Linda

Erik sa...

Härliga bilder Kajsa! Härligt också att du delger oss din vardag med såväl sol som regn. Varm kram från mig.

Karin sa...

Hej !
Vad heter dina doftpelagoner ?
Är också förtjust i att odla pelargoner så jag blev nyfiken på doftpelagoner som jag inte testat.

Kajsa Bergman Fällén sa...

Karin -> Clorinda och Pink Capitatum heter de. Köpte via odla.nu som hade något erbjudande.

Karin sa...

Tack för tipset !