onsdag 14 april 2010

Jahaja

Så åkte jag på urinvägsinfektion också. Händer inte ofta men tydligen skulle den slå till just nu, kanske inte så konstigt förstås med tanke på att jag lär vara ganska infektionskänslig. Å andra sidan har jag ju hittills i alla fall (peppar peppar) klarat mig från förkylningar och elände så det kunde helt klart varit värre!

Ringde i alla fall till Victoriaenheten idag (där jag låg inlagd) och de fixade penicillin som jag kan hämta ut i dag. Då ska väl den uvi:n vara ett minne blott om en inte allt för avlägsen framtid. Det är inte så farligt ändå, hade jag varit frisk hade det nog bara gått över av sig självt misstänker jag.

Idag kommer syrran hit en sväng, ska bli mysigt! Tills dess ska jag njuta av solskenet och bara ta det lugnt. Och kanske ligga lite på spikmattan jag köpte igår. Skönt och avslappnande. Dagens att-göra-lista är redan avklarad, på den fanns en punkt - ring och boka perukprovning. Det var bara att titta in i butiken och ha god tid på sig förklarade den trevliga tjejen på Perukshopen, så det ska jag göra i nästa vecka.

Känner mig förresten inte lika sjuk som jag gjorde igår heller. Svackor kommer och går tydligen. Har sovit på vanlig kudde i natt, utan att bara uppbullad på extrakuddar för att slippa hosta, och bara det gjorde att jag kände mig löjligt frisk!

Inga kommentarer: