onsdag 14 april 2010

På plussidan då

Svackor hit och dit, det mesta måste väl ändå sägas vara positivt för min del just nu. Förutom det lilla irriterande faktum att jag fått cancer då förstås, men efter omständigheterna så....

I natt har jag nämligen sovit med bara en kudde. Endast den som hostat i fyra - fem månader inser nog hur stort det här är. Så sent som för två veckor sen sov jag sittande i sjukhussängen med syrgas. Nu ligger jag platt på rygg och snarkar som sjutton. Visserligen tar jag fortfarande mediciner mot hostan men graden av hosta går ju inte att jämföra med hur det var för bara 2-3 veckor sedan alltså. Mitt sista riktiga hostanfall, ett sånt som gjorde att jag nästan tappade andan och kräktes, hade jag på Mälarsjukhusets akutmottagning 28/3. Sen dess har allt bara blivit bättre. Faktiskt. Känns viktigt att försöka se på det på det sättet större delen av tiden, även om jag inte visste hur sjuk jag var då och fortfarande hoppades att det var någon obskyr botbar lungsjukdom (fast jag kanske började fatta att det nog inte var så troligt nej...). Det har blivit så mycket bättre!

Och att det blivit bättre, trots att jag trappar ner på kortison, morfin och hostmedicin kan faktiskt bara betyda att det är cellgifterna och antikropparna som gjort något med kroppen, som fått den att börja fungera bättre, lungorna att börja jobba mer och mer normalt. Det är bra. Jävligt bra faktiskt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Heja!

Det låter ju fantastiskt bra!

Sara T sa...

Starkt jobbat Kajsa! Och skönt att du känner dig bättre.

Sabina sa...

ja absolut Kajsa. det är jäkligt fantastiskt bra!! tycker som sagt att du o din kropp (med hjälp av cellgifterna) är helt otroligt duktiga!

hoppas morgondagen ska bli så smidig o smärtfri som möjligt.

många, långa kramar!!

Isabella sa...

Normalt är bra - åtminstone när det gäller kroppen. Knoppen får gärna vara så där härligt onormal som din knopp är :-) Normala knoppar hade inte orkat det du gör.

Kramar :-)

Linda sa...

Härligt att höra att det gått åt rätt håll så pass snabbt!! :-) Hosta kan vara fruktansvärt jobbigt (säger jag som gnäller efter att ha hostat ett par veckor pga förkylning).

Kram!!

alvinea sa...

Hittade hit via Nytt om sytt. Håller alla tummar jag kan för dig, och önskar dig positiva tankar och besked framöver.

-ME- sa...

Det är så himla skönt att se att det biter!! :)

Malin sa...

Vilken go du har! Blir glad att läsa att du känner att behandlingen biter också!