måndag 12 april 2010

Politiskt engagemang

Min milöjpartikompis Kukka bloggdebuterar i SNs valblogg idag om varför hon engagerar sig politiskt. Klokt och tänkvärt!

Fler borde engagera sig politiskt, det ger faktiskt stora möjligheter att påverka det egna livet och göra någonting bra av det. Dessutom är det fantastiskt roligt.

Själv försöker jag förlika mig med politisk nedtrappning just nu. Möttes vid morgonkaffet av min egen nuna i lokaltidningen (bara i pappersversionen) och en notis om att jag hoppar av mitt uppdrag i barn- och utbildningsnämnden samt flyttar nedåt på listan till kommunalvalet pga sjukdom. Det känns helt rätt nu, förstås, men samtidigt känns det naturligtvis väldigt tråkigt. Orättvist nu när jag äntligen hittat det här roliga att hålla på med. Jag räknar med att komma igen på ett eller annat sätt, men livet kommer aldrig bli som förut igen, det kommer bara bli för mig att acceptera.

Inga kommentarer: