onsdag 14 april 2010

Skön vårkväll


Min syster tog en omväg på sisådär en femton mil för att komma och hälsa på ikväll. Vi grillade fisk och grönsaker i foliepaket och åt med fetaost, bulgur och sallad. Jag bestämde mig för att skita i morfintabletterna (som jag minskat ner på under några dagar) och tog ett glas vin. Tror jag kommer sova godare än någonsin med den här middagen och det goda vinet i magen.

Syrran hämtade ut mitt penicillin för urinvägsinfektionen också innan hon åkte hit så förhoppningsvis behöver jag inte upp och kissa en gång i timmen i natt som jag gjorde natten till idag.

Idag har det kommit både blommor och brev hem till mig. Ett jättefint brev från dig A, jag blev så väldigt glad för det! Ska nog ta upp snigelpostandet igen och svara :-).

Imorgon ska Tomas vara ledig och åka med Nike för att köpa en gunga till trädgården. Visade sig att pengarna från Försäkringskassan dyker upp imorgon, jippie! Värt att fira med en gunga tycker jag!

Figuren på bilden har ingenting med verkligheten att göra. Ladda inte ner iPhone-appen KittyCamera för allt i världen. Edra treåringar kommer att förvanska alla era fotografier och förvandla världen till ett Hello Kittyfierat helvete.

1 kommentar:

Kristina sa...

Så hittade jag ytterligare en bc syster. Vi är många. Hoppas att du ska få må bättre. Vad härligt att du har så många vänner som stöttar dej ,det behövs i en sån här situation. Kram Kristina I Umeå. Jag har oxå en blogg som skulle handlat om min smycketillverkning men blev ett sätt att hantera min bröstcancer