tisdag 27 april 2010

Värken släppte

Hade ont imorse när jag vaknade, men under dagen har värken släppt. Tog en sväng till Gnesta Strand för lunch, dagens lunchmeny lockade nämligen mer än gårdagens som erbjöd fläsk med löksås alternativt pangasiusfilé. Idag blev det laxpudding för min del. Tomas och pappa åt pasta med pesto och citronkyckling. Inte dumt alls.

Sedan tog vi en liten promenad till Bryggeriholmen och tillbaka innan vi åkte hem. Kanske värktabletterna och promenaden gjorde susen?

Kortblogg ikväll, Molly kom hit efter jobbet så jag har inte haft så mycket datortid. Eller dator för den delen, för den lade naturligtvis Molly beslag på ;-). Själv ägnade jag mig åt stickning och pärlbroderier.

Och så har jag fått en alldeles egen Pippiperuk, mer om det imorgon!

1 kommentar:

Jessica sa...

Den värken har verkat sitta i själva benen utan någon sorts källa, besynnerligt?
Att röra sig skadar inte, ökar genomblödningen till musklerna och om man är spänd så kan det vara en bra smärtlindring.
Jag har problem med mina axlar och går på akupunktur. Endorfinerna tillsammans med att vara ute och gå (eller vad man nu gör) hjälper mycket. Men god bless smärtlindring ;)