söndag 30 maj 2010

Chokladmonstret

La en ansiktmask idag. Med choklad, havssalt, lera och sheasmör. Huden är mjuk och len som en barnrumpa men Nike tyckte att jag var lite läskig under själva påsmörjningsfasen. "Mamma, du får inte ha på dig den där geggan när du går till knytte, då blir de andra barnen väldigt rädda och tror att du är ett chokladmonster."

Och ja, ni ser rätt. Jag smörjde även delar av den torra och fnasiga flinten (hela jag är för övrigt torr och fnasig). Och högerhanden som ser ut som en monsterhand ÄR en monsterhand, svullen och läbbig som den är av den cancriga lymfkörteln i armhålan.

Ansiktmasken kostade för övrigt endast en tjuga på H&M. Tänk så roligt man kan ha för en tjuga! Bli ett monster och sen en mjukis.

7 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Ganska sött chokladmonster hihi...
Ett tips som jag tycker funkar ganska bra är...
när jag duschat och fortfarande är våt smörjer jag in hela kroppen i Apotekets dusch & Bad olja, tar på froté morgonrocken och låter det torka in, det ter bara några minuter när man är så fnasig, huden blir bättre tycker jag...

Hoppas du får en fin dag!

Karin E-B sa...

Hihi, vilket otroligt sött chokladmonster du är Kajsa, kram på dig!

Stenar sa...

ASG!! du ser helt underbar ut :) nu har du ju värsta outfiten till en maskerad! sånt där borde jag också göra..mitt frasiga nylle skulle bli helt chockat! kram//housewife

Anna sa...

Jag måste säga att du var oförskämt snygg! =)

Anonym sa...

Det finns ett ställe här som heter Max Brenner som bara har choklad på menun, drinkar och efterrätter, fonduer, våfflor och kakor. Av ngn oförklarlig anledning så har jag inte varit där ännu. Men dit får vi gå när du och Nike och Thomas kommer hit, det inser jag ju nu.
P.S. Kan man inte bara smörja in sig i en burk Nutella?

Eva Stenskär

Sabina sa...

Sötataste monstret ever! :)

tack för receptet. måste testas vid ngt tillfälle!

lät som bra ansiktsmask. både renande o mjukgörande! priset var oxå bra.. säger hon fr småland nöjt! :D

kram

Lisa sa...

Hihi du platsar nog i gruppen "Blue man group" (http://www.blueman.se/) nu!! :)