måndag 10 maj 2010

Fullt upp idag också!

Bild från apium/Flickr CC

Idag var det dags att sätta Tomas bakom ratten och dra mot storstan. Eller, inte helt och hållet storstan, vi nöjde oss med Skärholmen och Heron City.

Allra först gjorde vi ett stopp i Södertälje där vi inspekterade magnoliorna på Plantagen. Jag har nämligen bestämt mig för att det köpa mig en magnolia för det presentkort jag fick av oktobermammorna. Men först av allt ska jag läsa på lite bara om hur man ska gå till väga för att plantera den lilla godingen. Det var något om mycket gräva, finfin jord att plantera i och jag vet inte vad. På bilden ser ni en Magnolia Stellata. Det är nog den jag lurar mest på.

En pool inför sommarens bad inköptes också. Den står gömd i garaget nu och väntar på varmare dagar. Bäst att Nike, familjens bad-dåre, inte vet något om den ännu. En riktig pool, ingen liten bebispool (OK inte så jättestor egentligen, men den räcker nog åt Nike :D).

Sen kom vi fram till Skärholmen. Jag hittade två par röda skor, precis vad jag behövde. Och mjällschampo eftersom man tydligen kan ha värsta mjällen även utan hår. Ett par söta knästrumpor till Nike och äntligen fick jag tag på en kedja till min lilla pärlplatteninja.

Vidare till Heron City och tidig middag, gissa vad jag åt? Kan det ha varit sushi tror ni? ;-) Jomenvisst. Sen fika och lite fönstershopping innan det var dags att sätta på sig 3D-glasögonen (Va? Är de inte av papp med ett rött och ett grönt öga längre?) och kolla in Avatar. Vi var 7 personer i en jättesalong. Men visst var det häftigt. Rätt snabbt insåg man dock att man inte lagt många kronor på manuset utan allt på specialeffekterna. Maken till fånig och förutsägbar story har jag sällan sett utspela sig på bio när det gäller en vuxenfilm. Men nästan tre timmar gick ganska fort ändå, det var verkligen häftigt.

Imorgon funderar jag lite på att ägna en del av kvällen åt kroki. Försöker övertala min far att göra mig sällskap men han verkar inte odelat positiv. Nåja, vi får väl se om han kommer på bättre tankar efter att ha sovit på saken. Dagen har annars bara en enda punkt på programmet - provtagning på vårdcentralen inför onsdagens cellgiftsbehandling.

Och så ska jag ha det ena eller det andra paret röda skor på mig. Eller båda, ett par på vårdcentralen och ett par på krokin.

2 kommentarer:

Sabina sa...

älskar magnolia jag med så är väldigt glad att det förmodligen blir det du kommer välja! :

hade en jättefin (o stoooor) nere i skåne men här har jag ingen. måste kolla upp lite om dom jag med tror jag. har saknat det en del sedan vi flyttade hit. dom är så makalöst vackra!

skoj med poolen som står o väntar.. och även om det känns ngt segt just nu så kommer det bli poolväder förr eller senare! ;)

kramar

edrun sa...

Magnolia är fint! Grannens blommar nu och står mitt i blickfånget när vi öppnar ytterdörren.

Två par röda skor, förresten? Varför får jag för mig att föreslå att du kan ha en av varje?

Det låter som att ni haft en härlig dag. Fler sådana!