torsdag 6 maj 2010

Jodå jag har redan beställt den

Boken Politik 2.0 som släpptes idag. Brit Stakston och ett gäng politiker 2.0-style står bakom. Sen tänkte jag, som alltid när jag beställer böcker, att va fasen inte går det väl att beställa en enda liten pluttbok så där? Då blev det ett ex av Mental träning som hjälp och stöd vid cancer också. Vi får väl se hur bra den är, den där träningen.

Idag har jag haft en slö dag. Läst, sytt i en dragkedja och suttit i solen på baksidan. I morse tog jag Betapred, instruktionerna från doktorn var att jag skulle öka dosen om jag blev mer andfådd eller hostig. I det här fallet så var ju dosen noll så jag fick helt enkelt leta reda på burken igen. Nu har jag varit ganska andfådd i några dagar, sedan i måndags i alla fall. Jag tror kanske att det har med förkylningen att göra men kanske det beror på att jag slutat med kortisonet? Slutade med kortisonet en vecka innan andfåddheten infann sig, kan det vara så möjligen? Eller så är det förkylningen som spökar. Jag antar att en förkylning påverkar redan svaga lungor rätt rejält.

Jag är långt ifrån så andfådd som jag var för en månad sedan i alla fall. Jag känner bara av det i uppförsbackar och trappor. Mest trappor. Ingen step up-träning för mig den här veckan alltså.

2 kommentarer:

Sabina sa...

tror du har rätt med teorin om att det är förkylningen som fuckar med redan försvagade lungor. kan tycka att du borde blivit pustig fortare än en vecka efter avslutad betapred.

och ang step up träning.. det är sådant man aldrig gör Kajsa! :D tillhör (enl mig) tråkträning. så du behöver inte göra det sen heller.. bra va! :)

kram

Kajsa Bergman Fällén sa...

Nä ingen risk att jag stepar up sen heller. Självplågarträning! Men man får snygg rumpa i och för sig :D