torsdag 27 maj 2010

Rastlös

Bilden som illustrerar exakt hur uttråkad jag känner mig har jag lånat från Y/Flickr CC

Fy, jag är så rastlös att jag håller på att krypa ur skinnet. Lider av lappsjuka och leda till förbannelse. Sista veckan innan behandlingen. Nu mår jag bra. Går runt här och försöker hitta på något vettigt att göra. Det blir mest ogräsrensning och plock bland prylar som behöver sorteras och rensas. Men hur kul är det på en skala? Inte ett dugg. Jag tröttnar direkt. Men det finns hopp för det så kallade "stökiga syrummet". Jag plockar en sväng där varje dag. Snart är det kanske städat så pass att det går att ha dörren öppen.

Inser att jag inte är lika pigg som jag tror. Efter en tur på Gnesta idag och så lite städning hemma efter det är jag rätt slut nu. Fast fortfarande rastlös. Huvudet vill mer än jag egentligen orkar. Skulle jag göra normala saker, som att kliva upp klockan fem för att ta pendeln in till stan och jobba en hel dag skulle jag vara fullkomligt förbi av trötthet antar jag. Klart som fasen att jag är pigg när jag går här och ruttnar bort utan nåt kul att göra. Jag hatar det.

Imorgon ska jag i alla fall in till storstaden. Det är tweetmeetup som gäller. Första gången jag är med på detta arrangemang i Stockholm. Har varit en gång på tweet-lunch i Nypan ;-). Det kommer att bli kul, det är jag säker på!

Inga kommentarer: