måndag 24 maj 2010

SSWC10

Med buller och bång släpptes biljetterna till årets Sweden Social Web Camp klockan 19.00 ikväll. Mindre än en timme senare var de slut, alla 250. Det var till och med 251 som var slut, fråga mig inte hur det gick till :-).

Jag var där förra året. Det var alldeles alldeles underbart och fantastiskt. I år blev det lite knepigare att bestämma om jag ska åka dit eller inte. Om jag ens orkar åka dit. Det är 80 dagar kvar twittrade någon. Hur mår jag om 80 dagar? Får jag någon sorts behandling just då? Mår jag bra? Hur mycket ork har jag? Ingen aning! Men så bestämde jag mig i alla fall. Jag åker. Jag ska dit om jag så ska krypa från bryggan upp till var jag nu ska bo, om det blir i rum, stuga eller tält.

Så, jag satte helt enkelt igång med att försöka boka, vilket blev en pärs eftersom mitt kort inte var anslutet till en verifieringstjänst. Efter att ha lyckats fixa det fick jag plötsligt meddelande om att campet nu var fullbokat. Panik! Men det ordnade sig, det var bara en teknisk detalj. Kunde äntligen, äntligen pusta ut i vetskapen att det nu finns en bokad och betald plats till mig på campet.

Återstår detaljen med var jag kommer att få bo. Eftersom jag inte vet i vilken form jag är skulle det varit skönt att veta att jag hade ett rum bokat, helst ett enkelrum, men det är nog bara att glömma. I värsta fall finns det inga sängplatser alls, och då blir det tält. Nå, det får väl gå det med. Jag får helt enkelt bestämma mig för att jag kommer vara i mitt livs toppform i mitten av augusti så jag orkar med. Ja, det säger vi att jag ska vara va? :-)

4 kommentarer:

Sabina sa...

för det första så har du alla tummar vi kan uppbringa här i lilla gula huset.. det o positiva tankar! :)

sen, absolut kommer du vara i god form i mitten augusti!! se bara hur det klaffade allt med bokning osv.. lite jox men bitarna föll på plats! solklart tecken på att du o dina ninjor kommer lyckas med det ni ställt in er på!

pepp, tankar o kramar

Inger sa...

Heja! Jag satt och funderade men kom fram till att jag får hoppa i år. Det funkar säkert med 6-månadersbäbis men jag är inte lika energisk som du. ;-)

Kajsa Bergman Fällén sa...

Sabina - jag hoppas du har rätt om formen!

Inger - tråkigt (men förståeligt), det hade varit roligt att träffa dig där.

Lisbet Lindell sa...

Jag håller alla mina tummar för att du kommer vara i din allra bästa toppform i augusti!!

Jag beundrar din styrka!!

Många Kramar!