fredag 9 juli 2010

En vanlig fredag i juli

OK, kanske inte en helt vanlig fredag förresten. Det är ju läskigt varmt. Läskigt men ganska skönt om ni frågar mig. En is-latte svalkar finfint i värmen.


Mycket dricka blir det. Nike och jag tog bussen in till Gnesta för att uträtta några skojiga ärenden - lämna tillbaka (försenade) biblioteksböcker och gå på Apoteket bland annat. Det fick bli ett depåstopp på Humbles.

Och när vi kom tillbaka till Björnlunda igen var vi så fruktansvärt varma och svettiga att vi var tvugna att köpa varsin glass innan vi orkade gå hem från busshållplatsen.


Växterna är också törstiga. Min mörkrosa pion blommar fortfarande fint men den vita har blommat över mer eller mindre. Den ser lite ljusare ut på bilden än vad den egentligen är.


I växthuset växer det så det knakar i värmen. Gurkan växer galet mycket men tyvärr var jag lite slarvig med vattningen här så några smågurkor torkade ihop, men den här är stor och fin, nästan dags att käka upp den!


Första tomaten skördades idag! Det är en Lasse-tomat :). De andra tomaterna är sena som sjutton, de blommar just nu så det dröjer bra länge innan det blir tomatfrossa från morgon till kväll.


Livet i värmen är lugnt och behagligt som ni märker. Vi gör så lite som möjligt, Nike ligger i poolen och plaskar mest hela tiden. Ärmstrumpan verkar funka, även om den inte är så kul att ha på sig tror jag den har hjälpt armen ganska mycket, den känns både lite mindre svullen och lite mjukare. Några dagar kvar nu bara till behandling nummer 6...

Inga kommentarer: