tisdag 27 juli 2010

Hemma hos oss

Idag blir det hemma hos-reportage från mig i spenaten. Lite mindre stajlat, lite stökigare. Lite mindre skitnödigt helt enkelt.

Jag börjar med vardagsrummet. Där har vi Billy-bokhyllor i björk. Nike tycker fortfarande att det är väldigt festligt att trycka in böckerna om hon råkar vara uttråkad. Därför ser den alltid förjäklig ut.


Vi har ett valv mellan vardagsrum och hall. Vi har dessutom ett valv mellan tvättstuga och badrum men på bilden är det valvet ut mot hallen ni ser. Valv är ganska läskiga och nån gång framöver ska det här valvet bli historia.


Och just idag hängde det tvätt i vardagsrummet också. Det var så fuktigt ute så tvätten vägrade torka, så den fick flytta in. Nu är den utflyttad igen dock så ni behöver inte oroa er för att det ser ut som en slummig bakgård i vardagsrummet. Inte mer än vanligt i alla fall.


I vardagsrummet finnes också ett stycke satsbord i teak med mosaik. Fyndat på auktion nån gång nånstans. Och en röd soffa.


Den här kristallkronan hänger i taket i sovrummet. Den är arvegods och ganska trasig men fin ändå.


I badrummet på övervåningen råder originalskick. Porslinet är knalligt gult och det finns bidé!


Det här är det beryktade "stökiga syrummet". Det gör verkligen rätt för sitt öknamn, det är nämligen nästan alltid stökigt där. För mycket grejer, för lite förvaring, så enkelt är det. Man inträder på egen risk, men jag tycker nog att det är lite småmysigt där inne i alla fall. I röran.


Men i köket råder ganska god ordning i alla fall. Tur det nu när det är rötmånad och allt, hur skulle det se ut annars (känner mig ganska duktig när jag skriver det här).


Här sitter jag oftast och bloggar. Vi har köpt en ny fin vaxduk, den är turkos med guld och lila blommor. Kitschigt värre.


Det var dagens inredningsreportage det. Kanske även årets. Sen senaste bloggpost har vi hunnit med att se Shrek på bio i Nyköping. Rätt kul för hela familjen. I morgon är det Gröna Lund som gäller med både Molly och Nike! De åker och jag fotar - topp!

4 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Jag tycker det ser ut som ni har ett varmt och levande hem!

Kram från Lisbet

Erik sa...

Läckert hem, läckra bilder. Lev väl!

Monica sa...

Tack för titten hemma hos er, det ser trevligt ut, hemtrevligt.

Anna sa...

Det har hänt lite sen jag sist var hemma hos er ser jag! Jag tycker ni har det supermysigt. Kramar! /anna