torsdag 25 november 2010

Navelbine och jag

Så där ja, äntligen igång med nya cytostatikan och tillbaka i selen med herceptinet. Vi åkte iväg rätt tidigt i förmiddags, jag, Nike och min pappa. Det var inget vidare väder direkt, halt och snöigt. Väl i Eskilstuna avnjöt vi först en delikat McDonalds-lunch (Nike fick bestämma...), uträttade några ärenden och så hann vi till sist med en fika också. Sedan upp till Mälarsjukhuset för behandling. Trots att jag tycker att jag bott där på sista tiden kunde jag konstatera att de byggt om sen jag var där senast. Märkligt :-).

Sen blev det herceptin och navelbine. Nike och morfar ritade prinsessor. Efter ett par timmar var jag klar och fick med mig nästa veckas dos, som ska tas som tablett (se bilden), lite andra mediciner, labb-remisser och lite sånt. Sen hem genom snöovädret igen.

Det känns lite bättre nu när jag är på gång med en ny medicin faktiskt. Lite. Hoppas nu bara den har effekt och det snabbt! Är trött på hostan framför allt.

Inga kommentarer: