fredag 12 november 2010

Två dagar och 399 kronor to go

Har ni sett att det endast fattas ynka 399 kr till målet i min insamling? Jo, det är faktiskt sant :-). Jag hade satt upp 5000 kr som mål och det gick ju riktigt bra. Men mer ska det nog bli. Hoppas jag, pengarna behövs och ni är fantastiska som bidragit! Tack alla!

En annan sak jag funderar lite på är det här med barnen som har föräldrar som är sjuka. Jag läser hos Vimmelmamman om Sjukhusnallen och känner att det här tänder jag direkt på! Det vore inte dumt om det fanns mer för barnen att göra i väntrummen på sjukhuset, på onkologen på Mälarsjukhuset är utbudet lite skralt och jag tror det är ganska typiskt. Kanske går det att dra igång någonting kring detta? Jag ska fundera lite på saken åtminstone.

Allt gick bra idag på sjukhuset. Egentligen skulle vi träffat doktorn idag på morgonen men det klarade jag av redan i onsdags så då återstod strålningen och kuratorbesöket som var inbokat och det klarade vi av i ett huj. Nu är det bara 2 gånger kvar i strålapparaten! Måndag och tisdag och sen lite vila och framför allt att slippa hålla på med resorna fram och tillbaka till Eskilstuna varje dag. Det är rätt träligt. Resorna in till Stockholm med buss och tåg känns inte alls lika enformiga av någon märklig anledning, men OK då ser man ju en och annan människa och inte bara en massa snöiga landskap och bilar.

Vi avslutade ståndsmässigt även idag och tog oss in till stan där jag beställde en 11-bitars sushi och Tomas tog en yakitori. Gott! På vägen hem drabbades jag av en grym trötthet, jag satte mig i bilen och slocknade i princip. Sedan småslumrade jag hela vägen hem. Riktigt skönt faktiskt!

Nu har jag intagit min dagliga dos kaffe och känner att jag börjar kvickna till litegrann i alla fall.

Inga kommentarer: