onsdag 1 december 2010

Dagens vårdkrumbukt

Bild: moriza

Jag försöker förstå följande:

På onkologen fick jag veta att jag skulle bli remitterad till ögonkliniken i Nyköping. För 1-2 veckor sedan kom ett brev därifrån där man förklarade att de fått remissen och att jag nu stod på väntelista för att få en tid vilket skulle ta högst två månader.

Idag fick jag ett annat brev från ögonkliniken i Nyköping där överläkaren lät hälsa att de fått min remiss men att de inte rutinmässigt bokade in strålpatienter utan att jag skulle höra av mig om jag fick problem.

Kunde de inte skrivit det i brev nummer ett? Och varför sitter en överläkare och pysslar med sånt? (OK jag fattar ju att det inte är han som gör't utan att han bara skriver på. Men i alla fall...)

Uppdaterat: Nu har jag pratat med dem. Tydligen tar det tid att utveckla grå starr även efter strålning så det var ingen idé att ge mig nån tid nu eftersom jag omöjligt kan ha grå starr redan. Däremot tycker jag att jag ser rätt dåligt, så jag ska dit och kolla ögonen. Kanske beror det på tumörerna helt enkelt. Jag har ingen aning. Men det är väl bäst att få det kollat.

Inga kommentarer: