måndag 10 januari 2011

Gäspar

Som ni ser var jag tidig imorse. Bloggade om vårdnadsbidrag redan vid halv åtta. Då fattar ni att jag var uppe tidigt imorse och inmundigade de senaste nyheterna från min del av världen.

Klockan fyra vaknade jag. Sen var det som förgjort. Först var jag bara pigg. Sen fick jag ont i benen och att gå upp då för att ta ipren gör ju inte att man blir mindre pigg så den bästa taktiken verkar vara att ligga kvar och hoppas på att skiten går över eller att jag lyckas somna trots att det gör ont.

Imorse hjälpte ingenting alls. Strax före sju var även Nike helt vaken så då klev vi upp hon och jag. Det blev en ganska mysig, lugn frukost i alla fall. Nike var på helspänn för idag är det tillbaka till rutinerna, tillbaka till älskade dagmamman som gäller! Långt innan det behövdes var hon helt klar, med väskan packad. Äntligen.

Nu har Tomas gått ner med henne, jag sitter här i ett Nike-tyst hus och blev plötsligt trött så in i bängen... men det är väl ingen idé att lägga sig nu, idag är det behandlingsdag som sagt. Bara att fixa till sig och dra iväg till Eskilstuna...

Inga kommentarer: