onsdag 12 januari 2011

Broddar

De där fina dagarna med smältande snö verkar vara förbi. Nu kommer det mer vitt elände från himlen och landar på marken. Under snön ligger väl isen och lurar kan man nästan gissa sig till. Det vet man inte riktigt förrän man halkar på en isfläck antar jag.

Så sagt och gjort, idag har jag beställt hem broddar med Tomas. Han får köpa hem såna till sin tant-fru. Jag måste ju komma ut nån gång, jag måste kunna hämta Nike hos dagmamman, det är tillräckligt krångel ändå med bråkande ben så ramla omkull på det vill jag inte göra också. Tror faktiskt inte jag skulle ha en chans att ta mig upp ens, skulle ligga där på marken som en sköldpadda på sitt skal och vänta på att nån snäll människa skulle ha vägarna förbi och kunde dra upp mig.

Man får försöka se det från den positiva sidan, jag behöver ju åtminstone inte rulator. Än.

Inga kommentarer: