torsdag 10 februari 2011

Så var det vinter igen då

Det snöar och det ska bli kallt. Just när det fanns hopp om våren. Nåja, det är ju faktiskt bara februari än så länge så vi ska väl kanske inte klaga trots allt. Lämnade Nike hos dagmamman imorse igen, men hade lite tur imorse och behövde bara gå en bit längre bort på gatan eftersom ordinarie dagmamman var ledig idag och det var extradagmamman som gällde. Och ja, jag hade lite träningsvärk, erkänner!

Sen gick jag hem igen och fortsatte med lite virkprojekt som vanligt och under tiden tittade jag på lite Play-program. Bland annat gårdagens avsnitt av Borgen, en dansk serie om spelet i de politiska korridorerna. Faktiskt riktigt bra som de flesta danska serier brukar vara, det enda är att det ständigt är samma skådespelare som återkommer och det kan jag larvigt nog störa mig lite på när jag nyss sett någon spela polis och så dyker han upp som politiker nästa vecka. Fånig hang-up, eller så är det möjligen så att jag sett alldeles för många danska serier på sista tiden.

Det är i alla fall roligt att se att de politiska intrigerna är precis lika fula på film som i verkligheten ;-).

Inga kommentarer: