söndag 6 mars 2011

Iggle Piggle

Visst är han ganska söt Iggle Piggle? Nike la en beställning och älskar honom redan högt. Han ska få en pinglande filt också för det ska han tydligen ha. Måste bara skaffa pinglor först.

Idag var det dags igen för en omgång feber. För Nikes del alltså. Hon var pigg i morse, men började tydligen ganska tidigt prata om att hon var trött och efter lunch nån gång somnade hon i soffan. Mat ville hon inte heller ha och hon grät och sa att hon var trött. Så kom Tomas på genidraget att känna på hennes panna, och varm var hon. Tredje gången gillt, kan vi slippa mer feber och sjuka nu? Lyckligtvis verkar det inte bli värre än att hon har feber och är trött. Omgång två tillkom lite lätt hosta också, men det var väl allt.

Själv känner jag mig sådär. Tycker att min högra lunga (som alltid varit den sämsta) känns lite "tät" eller vad man ska kalla det. På ett sätt mår jag bättre nu men andfåddheten är rätt påtaglig. Det har gått upp och ner lite och jag ser inget riktigt mönster med vare sig kyla eller cytouppehåll. Imorgon är det i alla fall dags för datortomografi och hjärtultraljud och på fredag ska jag träffa doktorn så vi får väl se. Känner mig cancer-less så in i bängen just nu, arg och irriterad på de förbannade cancercellerna som nödvändigtvis ska finnas i den här skitkroppen. Grrrrr.....

Inga kommentarer: