onsdag 2 mars 2011

Snälla vår kom hiiiiiiit


Jag väntar otåligt på att det ska bli vår på riktigt. Det känns som om det hänger i luften men inte kommer igång riktigt. Nu är det precis så kallt att det inte verkar bli något takdropp idag, fast solen skiner. Kanske i eftermiddag, jag hoppas innerligt. Helst av allt vill jag att den isglasyr som lagt sig på gången mellan gatan och huset kommer att smälta bort idag. Det vore skönt att slippa riskera livet där varje dag.

Idag mår jag riktigt bra faktiskt, lungorna är bättre än på länge. Min nästäppa har släppt och det är fuktigare luft ute, jag tror att det är vad som gör susen. Gick uppför trappan hemma idag utan att ens tänka på att jag gjorde det. Ett bra tecken.

Nike är hos dagmamman för första gången på över en vecka idag. Hon har varit sjuk och ledig, och nu klättrade hon verkligen på väggarna och bara försvann in när vi kom. En bonus för sliten mamma är också att eftersom den ordinarie dagmamman är sjuk idag så fick Nike gå till extradagmamman tvärs över gatan. Nära och bra.

Nu ska jag titta på SVTPlay och virka lite. Och vänta på våren.

Inga kommentarer: