onsdag 13 april 2011

En dag på stan

Idag styrde jag kosan mot storstan och där var det länge sen jag var, om jag inte räknar besök hos syrran i Hammarby Sjöstad. Men det är ju inte riktigt stan. Egentligen.

Nu fick jag åka med Tomas till Rönninge, där jag klev på pendeltåget som tog mig ända till Södra station där jag hade stämt träff med Molly. Hon bjöd mig på en smaskig frukost på ett mysigt fik och sen fortsatte vi in mot stan, hon till jobbet och jag, som hade god tid på mig innan nästa mat-dejt, tog en sväng i Gallerian. Först shoppade jag upp min Polarn O. Pyret-bonus. Hela 65 kr var den på, så den fick bli grundplåten till ett två-pack väldigt ekologiska underbrallor.

Sen satte en av Xelodabiverkningarna in. Magknipet. Akut toabehov. Gick till andra änden av Gallerian, fast där fanns ju inte toaletterna längre, de var numera under Polarn O. Pyret. Jahaja. Tillbaka igen med raska steg kan jag säga. Men toaletterna var fräscha och fina. Jag avrundade detta spännande besök i Gallerian med att shoppa loss på Pocketshop. Med ett presentkort jag fått i jobb-julklapp och en bonusbok gick det på hela 12 kronor. Som hittat för fyra böcker - jag köpte Igelkottens elegans av Muriel Barberry, Sounds Like Branding av Jakob Lusensky, Landet Utanför av Kristina Mattsson och en dokumentär om Che Guevara och Fidel Castro (till Tomas).

Efter det lilla äventyret och den hämningslösa shoppingen styrde jag kosan mot Slottsbacken för att äta lunch med Frida och Else-Marie och sen fika med större delen av gänget som jobbar med sweden.se. Det var jättekul och trevligt verkligen! Ja hela dagen blev en riktig energikick, att komma ifrån Björnlunda några timmar, att se folk, att träffa trevliga människor och till och med prata lite jobbsnack fast jag inte jobbar kvar längre :-).

Inga kommentarer: